Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту земельної ділянки для будівництва свинокомплексу
Заява
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту “Детальний план території земельної ділянки, площею 8,6204 га, кадастровий номер 5324081000:00:022:0048, що розташована за межами населених пунктів, біля с. Заворскло, на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, для будівництва свинокомплексу”
Замовник:
Виконавчий комітет Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області
1. Назва документа державного планування:
Детальний план території земельної ділянки, площею 8,6204 га, кадастровий номер 5324081000:00:022:0048, що розташована за межами населених пунктів, біля с. Заворскло, на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, для будівництва свинокомплексу.
2. Основні цілі документу державного планування, його зв'язок з іншими документами державного планування.
Документ державного планування — містобудівна документація “Детальний план території земельної ділянки, площею 8,6204 га, кадастровий номер 5324081000:00:022:0048, що розташована за межами населених пунктів, біля с. Заворскло, на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, для будівництва свинокомплексу” є документацією з просторового планування на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування стратегії розвитку та забудови території за межами населених пунктів в Терешківській територіальній громаді Полтавського району Полтавської області на якій планується розміщення свинокомплексу.
При розробленні детального плану території були враховані Схеми планування території області та району, стратегії та програми економічного, демографічного, екологічного, соціального розвитку області, району та громади, інформація містобудівного, земельного та інших кадастрів.
Детальний план, відповідно до ст.19 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності” визначає: принципи планувально-просторової організації забудови, містобудівні умови та обмеження, систему інженерних мереж, порядок організації транспортного і пішохідного руху, комплексного благоустрою та озеленення.
3. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об'єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів).
Відповідно до п. 4 статті 2 ЗУ “Про регулювання містобудівної діяльності” містобудівна документація підлягає стратегічній екологічній оцінці в порядку, встановленому Законом України "Про стратегічну екологічну оцінку". Розділ "Охорона навколишнього природного середовища", що розробляється у складі проекту містобудівної документації, одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку, який має відповідати вимогам Закону України "Про стратегічну екологічну оцінку".
Розміщення свинокомплексу в межах території, що розглядається Детальним планом, відповідно до положень Закону України “Про оцінку впливу на довкілля” передбачає проведення процедури оцінки впливу на довкілля (ОВД) (потужності для інтенсивного вирощування свиней (3 тисячі місць для свиней понад 30 кілограмів або 900 місць для свиноматок)).
Основні об'єкти підприємства в межах проєктування, розміщення яких передбачено Детальним планом території: будівлі свинарників — 9 корпусів, в тому числі корпус з лабораторією та зоною запліднення свиноматок, бункери з кормами, вагова, лагуни закритого типу, майданчик для компостування твердої фракції, КНС, сепараторна, санітарно-забійний пункт, навіс для транспорту, адміністративно-побутова будівля, водна свердловина, котельня, КТП, ЛОС побутової каналізації, водонепрониклі ємності для збору дощових вод, дезбар'єри, майданчик контейнерів для сміття, майданчик відпочинку працівників підприємства, парковки автотранспорту, тощо. Площа ділянки підприємства — 8,6204 га.
Санітарно-захисна зона об'єктів, що проєктується, відповідно до Додатку 5 “Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів”, затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.06.1996 р. №173 для свинокомплексу одночасного утримання свиней 17 тис. голів у перерахунку на дорослих особин товарною вагою 120 кг (річна продуктивність 35 тис. голів свиней товарною вагою 120 кг) складає 1500 метрів.
Відстань до найближчої житлової забудови від межі території на якій планується розміщення свинокомплексу — 1950 метрів (житлова забудова села Заворскло Полтавського району Полтавської області).
4. Ймовірні наслідки: а) для довкілля, в тому числі для здоров'я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
а) для довкілля, в тому числі для здоров'я населення:
У процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки (далі – СЕО) передбачається оцінка ймовірних наслідків реалізації Детального плану, зокрема для таких складових довкілля, у тому числі для здоров’я населення, - будь-які ймовірні наслідки для флори, фауни, біорізноманіття, ґрунту, надр, клімату, повітря, води, ландшафту, природних територій та об’єктів, безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я, матеріальних активів, об’єктів культурної спадщини та взаємодія цих факторів
б) для територій з природоохоронним статусом:
В межах території проєктування та на прилеглих територіях відсутні території з природоохоронним статусом.
в) транскордонні наслідки: У рамках проведення СЕО проєкту Стратегії не передбачається оцінка транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров'я населення.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.
У контексті СЕО розробки детального плану території і з метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків передбачається розглянути варіант «нульовий», без впровадження проектних змін та окремі альтернативи щодо розміщення будівель і споруд на території проєктування.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
- доповіді про стан довкілля;
- статистичну інформацію;
- дані геологічних і топографічних вишукувань;
- вивчення наукових статей і публікації;
- вивчення звітів про вплив на довкілля аналогічних об'єктів;
- дані моніторингу стану довкілля.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
Зважаючи на державну політику в галузі забезпечення екологічної безпеки та раціонального використання природних ресурсів, при будівництві об'єктів доцільно максимально повно використовувати сучасні екологічно безпечні технології при будівництві та експлуатації об'єктів, розміщення яких пропонується детальним планом.
Перелік і стисла характеристика проектних рішень, комплекс яких включає:
- ресурсозберігаючі заходи – збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.;
- планувальні заходи – функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон та санітарних розривів, озеленення та ін.;
- охоронні заходи – моніторинг території зон впливу планової діяльності.
Окрім того, оцінити обмеження будівництва об’єкту за умовами навколишнього природного, соціального, техногенного середовища та обсяг інженерної підготовки території, необхідний для дотримання умов безпеки навколишнього середовища.
Атмосферне повітря - провадження технологій, спрямованих на зменшення забруднення атмосферного повітря, облаштування свинокомплексу закритого типу, безвигульне утримання свиней.
Водні та земельні ресурси — забезпечення непроникнення виробничих стоків та гною у ґрунт, облаштування першого поясу охорони проєктної водної свердловини, забезпечення відведення дощових стоків у водонепрониклі ємності на території підприємства.
Земельні ресурси — зняття родючого шару ґрунту перед початком будівництва, забезпечення непроникнення виробничих стоків та гною у ґрунт, забезпечення відведення дощових стоків у водонепрониклі ємності на території підприємства, інженерне планування території.
Здоров'я населення - впровадження технологій, спрямованих на зменшення забруднення атмосферного повітря, дотримання режиму та безпеки праці на об'єкті, облаштування рекреаційних зон для персоналу.
Управління відходами — облаштування сучасної системи збору та вивезення гною, своєчасне вивезення промислових відходів, відповідно до укладених договорів, облаштування майданчиків для роздільного збору сміття на території підприємства.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
Виконавчий комітет Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області (38762, Україна, Полтавська обл., Полтавський район, с. Терешки, вул. Шевченка, буд. 1-А кімн. ____). Email: ____________ .
10 діб (з 20.03.2024 по 01.04.2024 р.) з дня розміщення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування “Детальний план території земельної ділянки, площею 8,6204 га, кадастровий номер 5324081000:00:022:0048, що розташована за межами населених пунктів, біля с. Заворскло, на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, для будівництва свинокомплексу.” (відповідно до пп. 4, 4 ст. 10 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”).
10. Повідомлення про оприлюднення заяви про визначення обсягу СЕО:
Офіційний веб-сайт Терешківської територіальної громади https://tereshkivska-gromada.gov.ua . Єдиний реєстрі стратегічної екологічної оцінки; дошка оголошень в адмінприміщенні Терешківської сільської ради (38762, Україна, Полтавська обл., Полтавський район, с. Терешки, вул. Шевченка, буд. 1-А); дошка оголошень в с. Заворскло (старостат: с. Заворскло, вул. Соборна, 9); зупинка громадського транспорту в селі Заворскло Полтавського району, Полтавської області від 20.03.24.