Актуальна інформація
У 2014 році росія здійснила вторгнення в Крим та Донецьку і Луганську області. 24 лютого 2022 року росія почала повномасштабне вторгнення в Україну. Вторгнення було визнано міжнародною спільнотою загарбницькою війною. Резолюція Генеральної Асамблеї ООН вимагала повного виведення російських військ, Міжнародний суд зобов’язав росію призупинити військові операції. Ряд країн запровадили нові санкції проти росії та надали Україні гуманітарну та військову допомогу. Вторгнення спричинило найбільшу в Європі кризу біженців з часів Другої світової війни. За даними Міжнародної організації з міграції, станом на кінець травня 2022 року в Україні було зафіксовано понад 7 мільйонів ВПО. Крім того, понад 6 мільйонів біженців з України були змушені покинути країну через російську агресію, згідно з даними УВКБ ООН з 24 лютого 2022 року по 26 липня 2022 року. За оцінками, конфлікт змінив життя понад 15 мільйонів людей, особливо сильно постраждали жінки, діти, люди похилого віку та вразливі групи населення. Повномасштабне вторгнення спричинило значні пошкодження об’єктів інфраструктури та житлового фонду. Станом на червень 2022 року, згідно з Планом відновлення України, необхідно відновити майже 40 тисяч об’єктів на деокупованих територіях. Серед них майже 400 шкіл, близько 300 дитсадків, 300 лікарень, комунальні підприємства (водопостачання, газопостачання, теплопостачання, електропостачання). Всі інші об’єкти – це житлова інфраструктура – переважно багатоповерхові та приватні будинки. Цілком ймовірно, що кількість зруйнованих та/або пошкоджених об’єктів буде збільшуватися. Ситуація, в якій опинилися люди, що проживають у зоні конфлікту та у звільнених районах, є особливо важкою у зв’язку з руйнуванням та пошкодженням соціально-економічної інфраструктури, зокрема, щодо житла, охорони здоров’я, водопостачання, водовідведення та електропостачання. Відновлення нормальних умов життя людей, які проживають в районах, постраждалих в результаті війни, та внутрішньо переміщених осіб (ВПО), а також відбудова важливих об’єктів соціально- економічної інфраструктури сприятиме відновленню економіки та зростанню зайнятості.
5 жовтня 2023 року в рамках реалізації субпроекту "Реконструкція будівлі Терешківського ліцею Терешківської сільської ради за адресою: Полтавська область, Полтавський район, с. Терешки, вул. Шевченка 9-А. Коригування" укладено Угоду про передачу коштів позики між Міністерством фінансів України, Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України, Терешківською сільською радою Полтавського району Полтавської області та Відділу освіти Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області про передачу частини коштів Позики в розмірі 52 369 573 гривні на безповоротній основі. За умовами реалізації субпроєктів ці кошти можуть використовуватись для покриття 80% вартості будівельних робіт та робіт з технічного нагляду (без урахування податків і зборів). Інші витрати покриває бюджет Терешківської громади (сплата податків, зборів/або співфінансування в розмірі 20%, витрати на авторський нагляд, розробку проектно-кошторисної документації та ін.). У рамках проєкту заплановано здійснити термомодернізацію будівлі Терешківського ліцею з облаштуванням вентильованого фасаду, побудувати шатровий дах, виконати заміну вікон та дверей.
31 січня 2024 року створено Робочу групу з впровадження субпроєктів «Програми з відновлення України» Європейського інвестиційного банку в Терешківській сільській територіальній громаді.
До розгляду Робочої групи з впровадження субпроєктів «Програми з відновлення України» Європейського інвестиційного банку в Терешківській СТГ приймаються скарги/пропозиції щодо реалізації проєкту "Реконструкція будівлі Терешківського ліцею Терешківської сільської ради за адресою: Полтавська область, Полтавський район, с. Терешки, вул. Шевченка 9-А. Коригування"
Подати своє звернення можливо одним із наступних способів:
Електронна адреса:
Номер телефону: +380669600352
Поштова адреса: Полтавська область, Полтавський район, с. Терешки, вул. Шевченка 1А, отримувач: Терешківська сільська рада.
Пропозиції та скарги щодо реалізації субпроєктів ПВУ приймаються
шляхом заповнення онлайн-форми https://forms.gle/2j865WkB7bRM4d619
У скарзі або пропозиції має бути чітко зазначено суть питання, пропозиції чи скарги та сформульовані вимоги заявника (заявників). Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Термін розгляду та вирішення пропозиції/скарги не може перевищувати 30 календарних днів з дня її надходження. У разі, коли порушені у пропозиції/скарзі питання неможливо вирішити впродовж зазначеного терміну, голова Робочої групи встановлює необхідний термін для їх розгляду, про що повідомляється заявникові (заявникам). При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у пропозиції/скарзі, не може перевищувати 45 календарних днів.
Прізвище, ім’я, по-батькові заявника |
|
Контактна інформація заявника (заявників): поштова та електронна адреси, телефон; спосіб і мова комунікації та отримання відповіді |
|
Питання, порушене в скарзі/суть пропозиції |
|
Дата |
|
Підпис |
|
НОРМАТИВНА БАЗА
Фінансова угода «Програма з відновлення України» між Україною та Європейським інвестиційним банком"
Керівні принципи імплементації програми
Довідкова інформація
Програма з відновлення України (ПВУ) – багатосекторний кредит від Європейського інвестиційного банку на загальну суму 340 млн євро, спрямований на підтримку України у відновленні критичної соціальної інфраструктури: лікарень, шкіл, дитсадків, соціального житла, адміністративних центрів, об’єктів тепло-, водопостачання та водовідведення. Програма втілюється у громадах, що постраждали від збройної агресії РФ та/або громадах, що прихистили значну кількість внутрішньо переміщених осіб. Метою ПВУ є створення гідних умов життя для внутрішньо переміщених осіб та місцевого населення, посилення стійкості та соціальної згуртованості громад. Фінансова угода між Україною та Європейським інвестиційним банком була підписана у грудні 2020 року.
Станом на березень 2024 року кошти Програми було розподілено на реалізацію 155 субпроєктів. Вже розпочато будівельні роботи на перших об’єктах.
Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України разом з Міністерством фінансів України та за підтримки Технічної допомоги координують Програму. Після оприлюднення конкурсу пропозицій кінцеві бенефіціари – місцеві органи влади та органи місцевого самоврядування – подають заявки. Субпроєкти відбираються за прозорими критеріями. Кінцеві бенефіціари відповідають за реалізацію субпроєкту. Кошти надаються кінцевим бенефіціарам у формі субвенцій з Державного бюджету України. Очікується, що співфінансування субпроєкту, разом зі сплатою ПДВ, буде забезпечено з місцевого бюджету. Програма розвитку ООН в Україні надає технічну підтримку кінцевим бенефіціарам у впровадженні субпроєктів та здійснює моніторинг виконання робіт і використання коштів.