Роз'яснення фахівця щодо ведення обліку трудової діяльності працівників
Щодо ведення обліку трудової діяльності працівників надає роз’яснення головний державний інспектор Козубенко Богдан Вікторович:
До Управління Держпраці у Полтавській області надходять звернення від громадян щодо переліку необхідних документів при прийнятті на роботу та чи обов’язковою є на даний час трудова книжка.
Відповідно до ч.2 ст. 24 КЗпП України, при укладенні трудового договору громадянин зобов'язаний подати паспорт або інший документ, що посвідчує особу, трудову книжку (у разі наявності) або відомості про трудову діяльність з реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, а у випадках, передбачених законодавством, - також документ про освіту (спеціальність, кваліфікацію), про стан здоров'я, відповідний військово-обліковий документ та інші документи.
Статтею 48 КЗпП України визначено, що облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування".
На вимогу працівника, який вперше приймається на роботу, трудова книжка оформляється роботодавцем в обов’язковому порядку не пізніше п’яти днів після прийняття на роботу.
Роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі.
Порядок ведення трудових книжок визначається Кабінетом Міністрів України.
Ведення і зберігання трудових книжок регулюється
постановою Кабінету Міністрів України від 27.04.93 р. N 301
"Про трудові книжки працівників" та Інструкцією про
порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом
Мінпраці, Мін'юсту і Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. № 58.
Звертаємо, вашу увагу, що на даний час, в зв’язку із внесенням змін законодавства про працю, пов’язаних з запровадженням електронного обліку трудової діяльності працівника (запровадження електронних трудових книжок) прямо не передбачено обов’язку роботодавця зберігати трудові книжки працівників.
Однак, відповідно до прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності цим Законом на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України за погодженням із Міністерством соціальної політики і Міністерством економіки.
Після завершення цих робіт наявні трудові книжки видаються працівникам особисто під підпис.
Тобто, на даний час дія перехідного періоду продовжується і, відповідно, трудові книжки працівників продовжують зберігатись на підприємствах, установах і організаціях.