Бюджет громади на 2025 рік
ТЕРЕШКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА
ПОЛТАВСЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Сорок перша сесія восьмого скликання
РІШЕННЯ
«23» грудня 2024 року |
с. Терешки |
Про бюджет
Терешківської сільської територіальної громади
на 2025 рік
(1654000000)
Керуючись Бюджетним кодексом України, Законом України "Про місцеве самоврядування", Терешківська сільська рада Полтавського району Полтавської області ВИРІШИЛА:
1. Визначити на 2025 рік:
доходи бюджету Терешківської сільської територіальної громади у сумі 124 628 098,00 гривень, у тому числі доходи загального фонду бюджету Терешківської сільської територіальної громади – 123 021 673,00 гривень та доходи спеціального фонду бюджету Терешківської сільської територіальної громади – 1 606 425,00 гривень згідно з додатком 1 до цього рішення;
видатки бюджету Терешківської сільської територіальної громади у сумі 124 628 098,00 гривень, у тому числі видатки загального фонду бюджету Терешківської сільської територіальної громади – 123 021 673,00 гривень та видатки спеціального фонду бюджету Терешківської сільської територіальної громади – 1 606 425,00 гривень;
повернення кредитів до бюджету Терешківської сільської територіальної громади у сумі 30 000,00 гривень, у тому числі повернення кредитів до спеціального фонду бюджету Терешківської сільської територіальної громади – 30 000,00 гривень;
надання кредитів з бюджету Терешківської сільської територіальної громади у сумі 30 000,00 гривень, у тому числі надання кредитів із спеціального фонду бюджету Терешківської сільської територіальної громади – 30 000,00 гривень;
оборотний залишок бюджетних коштів бюджету Терешківської сільської територіальної громади у розмірі 300 000,00 гривень, що становить 0,24 відсотків видатків загального фонду бюджету Терешківської сільської територіальної громади, визначених цим пунктом;
резервний фонд бюджету Терешківської сільської територіальної громади у розмірі 200 000,00 гривень, що становить 0,16 відсотків видатків загального фонду бюджету Терешківської сільської територіальної громади, визначених цим пунктом.
2. Затвердити бюджетні призначення головним розпорядникам коштів бюджету Терешківської сільської територіальної громади на 2025 рік у розрізі відповідальних виконавців за бюджетними програмами згідно з додатками 2, 3 до цього рішення.
3. Затвердити на 2025 рік міжбюджетні трансферти згідно з додатком 4 до цього рішення.
Надати право Виконавчому комітету Терешківської сільської ради приймати рішення щодо розподілу та перерозподілу обсягів трансфертів з державного бюджету місцевим бюджетам у період між сесіями Терешківської сільської ради відповідно до частини сьомої статті 108 Бюджетного кодексу України.
4. Затвердити розподіл витрат бюджету Терешківської сільської територіальної громади на реалізацію місцевих/регіональних програм у сумі 51 975 640,00 гривень згідно з додатком 5 до цього рішення.
5. Установити, що у загальному фонді бюджету Терешківської сільської територіальної громади на 2025 рік:
1) до доходів загального фонду бюджету територіальної громади належать доходи, визначені статтею 64 Бюджетного кодексу України, та трансферти, визначені статтями 97, 101, 103, 1032, 1033, 1036, 104, 105 Бюджетного кодексу України (крім субвенцій, визначених статтею 691 та частиною першою статті 71 Бюджетного кодексу України).
2) джерелами формування у частині фінансування є кошти, визначені частиною 1 статті 72 Бюджетного кодексу України в частині спрямування до бюджету розвитку (спеціального фонду) коштів із загального фонду.
6. Установити, що джерелами формування спеціального фонду бюджету Терешківської сільської територіальної громади на 2025 рік:
1) у частині доходів є надходження, визначені статтями 691, 71 Бюджетного кодексу України.
2) у частині фінансування є надходження, визначені пунктом 10 частини першої статі 71 Бюджетного кодексу України.
3) у частині кредитування є надходження, визначені пунктом 10 частини першої статті 691 Бюджетного кодексу України.
7.Установити, що у 2025 році кошти, отримані до спеціального фонду бюджету територіальної громади згідно відповідними пунктами частини першої статті 691, частини першої статті 71 Бюджетного кодексу України, спрямовуються на реалізацію заходів, визначених відповідними пунктами статті 13, частиною другою статті 70 та частиною другою статті 71 Бюджетного кодексу України.
8. Утворити в складі спеціального фонду бюджету Терешківської сільської територіальної громади на 2025 рік цільовий фонд та затвердити Положення про формування та використання коштів цільового фонду спеціального фонду бюджету Терешківської сільської територіальної громади у 2025 році згідно з додатком 6 до цього рішення.
9. Визначити на 2025 рік відповідно до статті 55 Бюджетного кодексу України захищеними видатками бюджету Терешківської сільської територіальної громади видатки загального фонду на:
оплату праці працівників бюджетних установ;
нарахування на заробітну плату;
придбання медикаментів та перев'язувальних матеріалів;
забезпечення продуктами харчування;
оплату комунальних послуг та енергоносіїв;
соціальне забезпечення;
поточні трансферти місцевим бюджетам;
оплату енергосервісу;
обслуговування місцевого боргу.
Установити, що норма цього пункту застосовується з урахуванням вимог пункту 22 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України.
10. Дозволити начальнику Фінансового відділу Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області в межах поточного бюджетного періоду здійснювати на конкурсних засадах розміщення тимчасово вільних коштів бюджету Терешківської сільської територіальної громади на депозитах з подальшим поверненням таких коштів до кінця поточного бюджетного періоду відповідно до статті 16 Бюджетного кодексу України.
11. Відповідно до статей 43, 73 Бюджетного кодексу України надати право Фінансовому відділу Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області отримувати у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України - позики на покриття тимчасових касових розривів бюджету Терешківської сільської територіальної громади, пов'язаних із забезпеченням захищених видатків загального фонду, в межах поточного бюджетного періоду за рахунок коштів єдиного казначейського рахунку на договірних умовах без нарахування відсотків за користування цими коштами з обов'язковим їх поверненням до кінця поточного бюджетного періоду.
12. Головним розпорядникам коштів бюджету Терешківської сільської територіальної громади забезпечити виконання норм Бюджетного кодексу України стосовно:
1) затвердження паспортів бюджетних програм протягом 45 днів з дня набрання чинності цим рішенням;
2) здійснення управління бюджетними коштами у межах встановлених їм бюджетних повноважень та оцінки ефективності бюджетних програм, забезпечуючи ефективне, результативне і цільове використання бюджетних коштів, організацію та координацію роботи розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня та одержувачів бюджетних коштів у бюджетному процесі;
3) здійснення контролю за своєчасним поверненням у повному обсязі до бюджету коштів, наданих за операціями з кредитування бюджету.
4) забезпечення доступності інформації про бюджет відповідно до законодавства, а саме:
- здійснення публічного представлення та публікації інформації про бюджет за бюджетними програмами та показниками, бюджетні призначення щодо яких визначені цим рішенням, відповідно до вимог та за формою, встановленими Міністерством фінансів України, до 15 березня 2026 року;
- оприлюднення паспортів бюджетних програм у триденний строк з дня затвердження таких документів;
5) взяття бюджетних зобов’язань, довгострокових зобов’язань за енергосервісом та здійснення витрат бюджету;
6) забезпечення у повному обсязі проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ, інші енергоносії, комунальні послуги та послуги зв’язку, які споживаються бюджетними установами, та укладання договорів за кожним видом відповідних послуг у межах бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі.
13. Відповідно до статті 23 Бюджетного кодексу України надати право Виконавчому комітету Терешківської сільської ради за погодженням з постійною комісією сільської ради з питань фінансів , планування бюджету, планування соціально-економічного розвитку , інвестицій і цін, визначення та відшкодування завданих збитків, заборгованості за користуванням землями комунальної власності, майном проводити зміни до бюджету Терешківської сільської територіальної громади на 2025 рік в частині міжбюджетних трансфертів, а також за обґрунтованим зверненням головних розпорядників коштів бюджету Терешківської сільської територіальної громади перерозподіл видатків за бюджетними призначеннями у розрізі функціональної і економічної класифікації видатків загального та спеціального фонду, програм, що фінансуються з бюджету Терешківської сільської територіальної громади і об’єктів, будівництво яких проводиться за рахунок бюджету розвитку, без зміни загального обсягу бюджетних призначень головного розпорядника коштів з послідуючим затвердженням на черговій сесії сільської ради.
14. З 1 січня 2025 року з бюджету Терешківської сільської територіальної громади здійснюються видатки на забезпечення діяльності бюджетних установ, закладів, визначених у додатку 7 до цього рішення, відповідно до розмежування видатків між бюджетами, визначеного Бюджетним кодексом України.
15. Рішення набирає чинності з 01 січня 2025 року.
16. Додатки №№ 1-7 до цього рішення є його невід'ємною частиною.
17. Відповідно до частини четвертої статті 28 Бюджетного кодексу України Виконавчому комітету Терешківської сільської ради опублікувати рішення в газеті «Вісті» та на офіційному сайті громади в десятиденний строк з дня його прийняття.
18. Організацію виконання цього рішення покласти на Фінансовий відділ сільської ради Полтавського району Полтавської області, контроль за виконанням рішення – постійні комісії сільської ради.
Сільський голова Віталій ТУРПІТЬКО
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до рішення Терешківської сільської ради від 23.12.2024 р. «Про бюджет Терешківської сільської територіальної громади на 2025 рік»
Формування місцевого бюджету Терешківської сільської ради, здійснюється в умовах воєнного стану. Війна змінила традиційні форми та підходи до процесу аналізу та прогнозування економічного і соціального розвитку країни. Відсутність повної поточної статистичної інформації та додаткові джерела невизначеності, у першу чергу щодо тривалості та наслідків бойових дій, фактично унеможливили процес прогнозування у традиційній до війни формі та розрізі показників. У зв’язку з цим процес прогнозування здійснюється в режимі реального часу в умовах високого ступеня невизначеності та непередбачуваності у сфері національної та регіональної безпеки.
Бюджет Терешківської сільської ради на 2025 рік розроблено відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», статті 15 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», статей 75, 76, 77 і пункту 221 розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України, Закону України «Про Державний бюджет України на 2025 рік», постанови Кабінету Міністрів від 11 березня 2022 року № 252 (зі змінами) «Деякі питання формування та виконання місцевих бюджетів у період воєнного стану», Податкового кодексу України. Основних прогнозних макропоказників економічного i соціального розвитку України на 2025 — 2027 роки, показників міжбюджетних відносин та складання проектів місцевих бюджетів на 2025 рік, доведених листом Міністерства фінансів України від 05110-08-6/34248 від 26.11.2024, інших законодавчих актів.
Аналіз тенденцій соціально-економічного розвитку нашої громади свідчить, що економіка громади розвивається під впливом складних i не завжди передбачуваних процесів, зумовлених наслідками через дії воєнного стану.
Однак економічна стабільність нашої громади забезпечується діяльністю суб'єктів господарської діяльності, представленими підприємствами комунального господарства, сільського господарства, торгівлі та сфери послуг, великого, малого та середнього бізнесу.
Інформація про соціально-економічний стан Терешківської сільської ради на 2025 рік
У лютому 2022 року розпочалося повномасштабне вторгнення Російської Федерації в Україну. 24 лютого 2022 року Указом Президента України введено воєнний стан, який продовжено i дотепер. Невизначеність тривалості та наслідків бойових дій унеможливили провести ефективний процес прогнозування соціально-економічного розвитку громади.
Аналіз тенденцій соціально-економічного розвитку громади свідчить, що економіка громади розвивається під впливом складних і не завжди передбачуваних процесів, зумовлених наслідками соціально-економічних змін в країні.
Економічна стабільність громади забезпечується діяльністю суб'єктів господарської діяльності, представленими сільськогосподарськими підприємствами, торгівлі та сфери послуг, малим та середнім бізнесом.
Основними суб’єктами господарської діяльності на території громади є промислові підприємства, фермерські та особисті селянські господарства, фізичні особи-підприємці, як: філія «ЦРЕКМ «АТ «Укрзалізниця», ТОВ Будівельна компанія «КВП», ВП «КМС» АТ «Укрзалізниця», Філія «Полтавське лісове господарство» ДП «Ліси України», СП ПГНК, КДП «Клен», ТОВ «Полтава-сад», ТОВ «Євробуд», ТОВ «Екологічне підприємство «Южна пальміра», ТОВ «БПК» «Газінвестпроект», ВАТ «УМБ-23», ТОВ «СУСТР-19», ТОВ «Інтервудтрейд»; ТОВ «Укрспецгеологія»; АТ «Укгазвидобування»; ТОВ «Полтаваекоресурси»; ТОВ «Енергополіграфдокумент»; ВАТ «Укрспецгеофизика»; ТОВ «Комбiкорм-Полтава»; ТОВ «ОМД ДАЙМОНДС»; ТОВ «ВЕВ-сервіс»; ТОВ НВП «ЕКО-КРАЇНА»; ТОВ «НВП ТЕХ-АС»; ПП «ДУБРАВА 2016», ПП «АРСЕНАЛ 2009»; ПП «ГАРАНТ УСМ»; ПП «ЄВРОЛАЙН-МВ»; СФГ «Людмила», ФГ «ВАЦI», ФГ «Скарб», ФГ«КАРІН»; СФГ «Відродження»; ФГ «Собакар»; СФГ «Галина»; ФГ «АНТАНА»; СФГ «Таран»; СФГ «Флагман» та ін.
Доходи бюджету
Дохідну частину бюджету Терешківської сільської ради на 2025 рік розроблено на основі норм Податкового і Бюджетного кодексів України, іншого чинного законодавства із врахуванням децентралізації.
При прогнозуванні дохідної частини бюджету сільської ради на 2025 рік було враховано:
- статистичні показники, які використовуються при розрахунку прогнозних надходжень податків та зборів за 2024 рік, очікувані макропоказники Мінекономіки на 2025 рік;
- зміни податкового законодавства щодо індексації ставок, виражених у абсолютних значеннях;
- соціально-економічний розвиток громади;
- застосування ставок місцевих податків i зборів з 1 січня 2025 року, згідно рішення 35 ceciї 8 скликання від Терешківської сільської ради від 12.06.2024р. «Про встановлення єдиного податку для суб'єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності», «Про встановлення плати за землю, як складової податку на майно», «Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, як складової податку на майно», «Про встановлення збору за місця для паркування транспортних засобів», «Про встановлення транспортного податку, як складової податку на майно», «Про встановлення туристичного збору», «Про встановлення розміру ставок орендної плати за земельні ділянки комунальної власності».
- зарахування до місцевих бюджетів 100 відсотків єдиного податку, що сплачується платниками єдиного податку ;
- розмір прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати та посадового окладу (тарифної ставки) працівника I тарифного розряду Єдиної тарифної сітки;
- очікуване виконання дохідної частини місцевого бюджету за результатами 9 місяців 2024 року та фактичне виконання бюджету за 2023 рік;
- продовження на 2025 рік дії норми щодо підвищеного (+4%) нормативу зарахування податку на доходи фізичних осіб до місцевих бюджетів;
- інформацію структурних підрозділів сільської ради, а також певних підприємств, установ та організацій, що сплачують податки і збори до бюджету сільської ради;
- інші зміни до законодавства, що впливають на показники місцевих бюджетів та міжбюджетних трансфертів.
Відповідно до статті 77 Бюджетного кодексу України, при формуванні та затвердженні сільського бюджету на 2025 рік враховані обсяги міжбюджетних трансфертів (освітня субвенція та базова дотація), визначені у Законі про Державний бюджет України на 2025 рік.
Прогнозний обсяг дохідної частини місцевого бюджету Терешківської сільської ради на 2025 рік, з врахуванням трансфертів, становить
124 628 098,00 грн., в тому числі за загальним фондом – 123 021 673,00 грн. та спеціальним – 1 606 425,00 грн.
Виходячи з вищевикладеного, загальний обсяг мiжбюджетних трансфертiв, що надаються сільському бюджету передбачено у сумi
38 149 217,00 грн, у тому числi:
- освiтня субвенцiя – 17 350 900,00 грн.;
- базова дотація – 9 720 100,00 грн.;
- дотація на здійснення переданих видатків з державного бюджету з утримання закладів освіти та охорони здоров’я – 1 322 300,00 грн.;
- інша субвенція – 9 755 917,00 грн.;
- субвенція з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції – 1 434 958,00 грн.
Прогноз доходів сільському бюджету на 2025 рік обраховано (без урахування трансфертів) у сумі 85 043 923,00 грн., у тому числі сума доходів:
- загального фонду – 83 437 498,00 грн.;
- спеціального фонду – 1 606 425,00 грн.
Прогнозовані показники доходів місцевих бюджетів на 2025 рік (без урахування трансфертів) порівняно із очікуваними надходженнями у 2024 році (85 539 088,00 грн.) майже не змінено.
Основним джерелом надходжень загального фонду є податок на доходи фізичних осіб, що становить 53,0% від прогнозного показника доходів загального фонду сільського бюджету на 2025 року.
При формуванні бюджету враховано рішення Уряду щодо встановлення мінімальної заробітної плати з 1 січня у розмірі 8 000,00 грн. на місяць та посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС – з 1 січня 3 195,00 грн.
Відповідно до норм Податкового кодексу основним показником для розрахунку прогнозних надходжень податку на доходи фізичних осіб виступає показник витрат на оплату праці (ВОП), який включає в себе:
- фонд оплати праці найманих працівників (ФОП);
- допомога по тимчасовій непрацездатності, що виплачується за рахунок фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування;
- винагорода за цивільно-правовими договорами.
Розрахунок прогнозу надходжень податку на доходи фізичних осіб на 2025 рік розрахований із урахуванням прогнозного обсягу фонду оплати праці (зростання оплати праці найманих працівників бюджетної сфери та приватного сектору), рівня середньої заробітної плати, а також бази та ставок оподаткування доходів фізичних осіб.
Основні чинники, які вплинуть на надходження податку на доходи фізичних осіб:
- застосування єдиної ставки (18%) оподаткування доходів фізичних осіб (крім доходів у вигляді дивідендів по акціях та корпоративних правах, нарахованих резидентами - платниками податку на прибуток підприємств, які оподатковуються за ставкою 5%);
- незмінність мінімальної заробітної плати та прожиткового мінімуму;
- зниження податкового навантаження на громадян, за рахунок надання податкової соціальної пільги на рівні 50% прожиткового мінімуму;
- легалізація виплати заробітної плати та інше.
Прогнозні показники податку на доходи фізичних осіб на 2025 рік становлять 44 216 671,00 грн.
Розрахунок прогнозної суми надходжень від акцизного податку з вироблених, ввезених та реалізації суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів до сільського бюджету на 2025 рік здійснено з урахуванням надходжень за 2024 рік. Прогнозна сума надходжень акцизного податку складе 8 800 000,00 грн.
Розрахунок прогнозованої суми податку на майно, зокрема плати за землю на 2025 рік проведено у розрізі юридичних та фізичних осіб за видами земельного податку та орендної плати за земельні ділянки комунальної власності.
Збільшення надходжень податку на майно (плати за землю) зумовлено:
- збільшенням площ щодо яких проведена грошова оцінка земель;
- проведення інвентаризації земельних ділянок, наданих у користування та оренду;
- збільшенням площ щодо яких проведена грошова оцінка земель;
- проведення індексації нормативної грошової оцінки землі;
- переглядом укладених угод на оренду землі та розмір орендної плати.
Прогнозований показник податку на майно (плата за землю) до місцевого бюджету на 2025 рік становить 9 830 827,00 грн.
Розрахунок прогнозної суми податку проведено у розрізі юридичних та фізичних осіб за видами земельного податку та орендної плати :
1) земельний податок – 1 184 335,00грн., що сплачується:
- юридичними особами – 881147,00 грн.,
- фізичними особами – 303 188,00 грн.;
2) орендна плата – 8 646 492,00 грн., що сплачується:
- юридичними особами – 7 505 420,00 грн.;
- фізичними особами – 1 141 072,00 грн.
Розрахунок прогнозної суми податку на нерухомість (податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) на 2025 рік проведено у розрізі об’єктів житлової та комерційної нерухомості, юридичних та фізичних осіб, а також з урахуванням площі об’єктів і становить 2 400 000,00 грн.
Прогноз на сума єдиного податку на 2025 рік становить
12 600 000,00 грн.
Прогноз неподаткових надходжень (адміністративний збір, орендна плата, державне мито) обрахований у сумі 770 000,00 грн. Розрахунки здійснено на підставі динаміки надходжень за попередні роки.
Прогнозний показник надходжень до спеціального фонду бюджету на 2025 рік визначено у розмірі 1 606 425,00 грн. Ці надходження плануються одержати за рахунок власних надходжень бюджетних установ.
Пояснення до основних положень проекту рішення та пропонованих обсягів видатків щодо функцій та програм
При розрахунку видаткової частини бюджету враховано основні прогнозні макропоказники економічного і соціального розвитку та підвищення розмірів державних соціальних стандартів.
У проекті бюджету на 2025 рік передбачено розмір мінімальної заробітної плати у сумі : з 01 січня 2025 року – 8 000,00 грн.
Розмір посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС з 1 січня встановлено – 3 195,00 грн.
Видатки на оплату комунальних послуг та енергоносіїв (КЕКВ 2270) розраховано з урахуванням прогнозного зростання тарифiв на енергоносiї та прогнозного iндексу цiн виробникiв на 2025 рiк в середньому на коефіцієнт 1,1 .
Прогноз показників видатків на 2025 рік
В основу формування розрахункових показників сільського бюджету покладено вимоги Бюджетного та Податкового кодексів України, Закон України «Про Державний бюджет України на 2025 рік», роз’яснення Міністерства фінансів України та інших чинних нормативно-правових актів України. В першу чергу при формуванні видаткової частини прогнозу бюджету враховано вимоги статті 77 Бюджетного кодексу України щодо забезпечення потреби в коштах на оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених законодавством України умов оплати праці та розміру мінімальної заробітної плати, на проведення розрахунків за електричну та теплову енергію, водопостачання, водовідведення, природний газ та послуги зв'язку, які споживаються бюджетними установами.
Враховані також обсяги видатків, необхідні для забезпечення стабільної роботи установ та закладів соціально - культурної сфери, надання соціальних гарантій для малозахищених категорій громадян, підтримки в належному стані об’єктів житлово - комунального господарства.
Видатки бюджету громади обраховані відповідно до мережі головних розпорядників бюджетних коштів на підставі бюджетних запитів головних розпорядників.
Прогнозний обсяг видатків місцевого бюджету становить 123 193 140,00 грн., в тому числі: загального фонду – 121 586 715,00 грн., спеціального фонду – 1 606 425,00 грн.
Державне управління
На утримання апарату сільської ради по загальному фонду бюджету на 2025 рік , планується передбачити видатки в сумі – 16 666 888,00 грн.
За бюджетною програмою «Організаційне, інформаційно-аналітичне та матеріально-технічне забезпечення діяльності обласної ради, районної ради, районної у місті ради (у разі її створення), міської, селищної, сільської рад» видатки планується передбачити видатки у сумі – 13 868 379,00 грн.
За бюджетною програмою «Керівництво і управління у відповідній сфері у містах (місті Києві), селищах, селах, об’єднаних територіальних громадах» планується передбачити кошти в обсязі – 2 798 509,00 грн., (Відділ освіти – 1 740 709,00 грн, фінансовий відділ – 1 057 800,00 грн.).
Освіта
У сільському бюджеті на 2025 рік видатки на галузь «Освіта» планується передбачити - 58 027 851,00 грн., у тому числі видатки за рахунок освітньої субвенції із державного бюджету визначені у сумі 18 785 858,00 грн.
За бюджетною програмою «Надання дошкільної освіти»
видатки сільського бюджету передбачені в обсязі – 19 120 152,00 грн., у т. ч. видатки загального фонду – 18 355 977,00 грн., спеціального фонду –
764 175,00 грн.
За бюджетною програмою «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок коштів місцевого бюджету» передбачити кошти в обсязі – 18 531 275,00 грн., в т. ч. кошти загального фонду –
17 689 025,00 грн., спеціального – 842 250,00 грн. Фонд оплати праці технічних працівників планується в сумі – 11 201 839,00 грн., (КЕКВ 2111 Заробітна плата - 9 181 836,00 грн, КЕКВ 2120 Нарахування на оплату праці – 2 020 003,00 грн.).
За бюджетною програмою «Надання загальної середньої освіти закладами загальної середньої освіти за рахунок освітньої субвенції» кошти передбачено в сумі - 17 350 900,00 грн. Фонд заробітної плати педагогічним працівникам прорахований, за рахунок коштів освітньої субвенції, в сумі –
17 350 900,00 грн., (КЕКВ 2111 Заробітна плата – 14 222 049,00 грн., КЕКВ 2120 Нарахування на оплату праці – 3 128 851,00 грн.).
За бюджетною програмою «Надання позашкільної освіти закладами позашкільної освіти, заходи із позашкільної роботи з дітьми» кошти передбачено в сумі - 2 560 601,00 грн. Із них кошти бюджету Терешківської ТГ 2 078 261,00 грн., а 482 340,00 грн. із бюджету Новоселівської ТГ.
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсних центрів» - 2 071 348,00 грн., в проекті бюджету сплановано отримати субвенцію з обласного бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції - 1 434 958,00 грн., (заробітна плата педагогічним працівникам інклюзивно – ресурсного центру), за рахунок коштів місцевого бюджету, передбачено кошти в сумі – 636 390,00 грн., (заробітна плата технічним працівникам, а також забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру Терешківської сільської ради).
Охорона здоров’я
Видатки загального фонду по галузі «Охорона здоров’я» на 2025 рік передбачено в сумі – 10 823 079,00 грн., а саме, за бюджетною програмою: - «Первинна медична допомога населенню, що надається центрами первинної медичної допомоги (медико-санітарної допомоги)» - 10 823 079,00 грн. Із них кошти бюджету Терешківської ТГ - 4 900 000,00 грн. та Новоселівської ТГ – 5 923 079,00 грн.
Одержувачем коштів по даній галузі є Комунальне підприємство "Полтавський районний клінічний центр первинної медичної допомоги" Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, яке включає: поліклінічне відділення, п’ять амбулаторій.
Соціальний захист та соціальне забезпечення
Видатки загального фонду сільського бюджету по галузі «Соціальний захист та соціальне забезпечення» на 2025 рік передбачено в сумі – 6 544 232,00 грн, а саме:
- по програмі «Забезпечення соціальними послугами за місцем проживання громадян, які не здатні до самообслуговування у зв'язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю» - 4 943 482,00 грн.,(для утримання Комунальна установа "Центр надання соціальних послуг" Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області);
- по програмі «Надання пільг окремим категоріям громадян з оплати послуг зв'язку» – 15 000,00 грн.;
- по програмі «Компенсаційні виплати на пільговий проїзд автомобільним транспортом окремим категоріям громадян» - 800 000,00 грн.;
- по програмі «Компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян на залізничному транспорті» - 30 000,00 грн.;
- по програмі «Пільгове медичне обслуговування осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» - 29 000,00 грн. (за рахунок обласної субвенції).;
- по програмі «Видатки на поховання учасників бойових дій та осіб з інвалідністю внаслідок війни» - 35 000,00 грн. (за рахунок обласної субвенції).;
- по програмі «Надання соціальних гарантій фізичним особам, які надають соціальні послуги громадянам похилого віку, особам з інвалідністю, дітям з інвалідністю, хворим, які не здатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги» - 68 850,00 грн.;
- по програмі «Встановлення телефонів особам з інвалідністю I і II груп» - 100,00 грн. (за рахунок обласної субвенції).;
- по програмі «Інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення» - 622 800,00 грн. (в т. ч. за рахунок обласної субвенції – 55 000,00 грн., за рахунок бюджету Терешківської ТГ – 567 800,00 грн.).
Культура і мистецтво
Видатки сільського бюджету по галузі «Культура і мистецтво» на 2025 рік становитимуть – 8 242 382,00 грн., з них вся сума по загальному фонду. Розпорядником в даній галузі є Комунальний заклад «Центр розвитку культури, дозвілля, туризму, спорту та молодіжної політики».
Видатки загального фонду за бюджетною програмою «Забезпечення діяльності бібліотек» передбачені у сумі – 2 056 380,00 грн. За даною програмою фінансується утримання 11 бібліотек.
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності палаців i будинків культури, клубів, центрів дозвілля та iнших клубних закладів» передбачено видатки у загальній сумі – 4 743 191,00 грн. За даною програмою фінансується утримання 3 будинків культури та 5 клубів.
За бюджетною програмою «Забезпечення діяльності інших закладів в галузі культури і мистецтва» передбачено видатки у загальній сумі –
1 342 811,00 грн. За даною програмою фінансується апарат управління Комунального закладу «Центр розвитку культури, дозвілля, туризму, спорту та молодіжної політики».
За бюджетною програмою «Інші заходи в галузі культури і мистецтва» передбачено видатки у загальній сумі – 100 000,00 грн. За даною програмою фінансується проведення заходів у громаді на 2025 рік заплановано 5 заходів.
Фізична культура i спорт
Видатки сільського бюджету по галузі «Фізична культура i спорт» на 2025 рік становитимуть – 5 039 973,00 грн., з них вся сума по загальному фонду. Розпорядниками та одержувачами в даній галузі є:
- Комунальний заклад «Центр розвитку культури, дозвілля, туризму, спорту та молодіжної політики»;
- Полтавська районна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос";
- Місцевий осередок Громадської організації "Всеукраїнське фізкультурно-спортивне товариство "Колос" у Полтавському районі Полтавської області.
За бюджетною програмою «Проведення навчально-тренувальних зборів і змагань з неолімпійських видів спорту» передбачено видатки у загальній сумі – 99 000,00 грн. За даною програмою фінансується проведення спортивних заходів у громаді на 2025 рік заплановано на послуги з перевезення спортсменів для участі у змаганнях. За даною програмою розпорядником є Комунальний заклад «Центр розвитку культури, дозвілля, туризму, спорту та молодіжної політики».
За бюджетною програмою «Фінансова підтримка дитячо-юнацьких спортивних шкіл фізкультурно-спортивних товариств» передбачено видатки у загальній сумі – 4 116 139,00 грн., в т. ч.:
- кошти бюджету Терешківської ТГ – 1 546 689,00 грн.;
- кошти бюджету Новоселівської ТГ – 1 021 269,00 грн.;
- кошти бюджету Щербанівської ТГ – 1 548 181,00 грн.
За даною програмою фінансується Полтавська районна дитячо-юнацька спортивна школа "Колос".
Місцевий осередок Громадської організації "Всеукраїнське фізкультурно-спортивне товариство "Колос" у Полтавському районі Полтавської області є одержувач по двох програмах: «Фінансова підтримка регіональних осередків всеукраїнських об’єднань фізкультурно-спортивної спрямованості у здійсненні фізкультурно-масових заходів серед населення регіону» та «Фінансова підтримка на утримання місцевих осередків (рад) всеукраїнських об’єднань фізкультурно-спортивної спрямованості».
За бюджетною програмою «Фінансова підтримка регіональних осередків всеукраїнських об’єднань фізкультурно-спортивної спрямованості у здійсненні фізкультурно-масових заходів серед населення регіону» передбачено видатки у загальній сумі – 100 000,00 грн., в т. ч.:
- кошти бюджету Терешківської ТГ – 25 000,00 грн.;
- кошти бюджету Мачухівської ТГ – 25 000,00 грн.;
- кошти бюджету Щербанівської ТГ – 25 000,00 грн.;
- кошти бюджету Коломацької ТГ – 25 000,00 грн.
За даною програмою фінансуються спортивні заходи, що проводяться Місцевим осередком Громадської організації "Всеукраїнське фізкультурно-спортивне товариство "Колос" у Полтавському районі Полтавської області.
За бюджетною програмою «Фінансова підтримка на утримання місцевих осередків (рад) всеукраїнських об’єднань фізкультурно-спортивної спрямованості» передбачено видатки у загальній сумі – 724 834,00 грн., в т. ч.:
- кошти бюджету Терешківської ТГ – 162 922,00 грн.;
- кошти бюджету Мачухівської ТГ – 140 874,00 грн.;
- кошти бюджету Щербанівської ТГ – 162 922,00 грн.;
- кошти бюджету Коломацької ТГ – 258 116,00 грн.
За даною програмою фінансується утримання Місцевого осередку Громадської організації "Всеукраїнське фізкультурно-спортивне товариство "Колос" у Полтавському районі Полтавської області.
Житлово-комунальне господарство
Видатки сільського бюджету по галузі «Житлово-комунальне господарство» на 2025 рік становитимуть – 13 062 779,00 грн., з них вся сума по загальному фонду. Розпорядниками та одержувачами в даній галузі є:
- Комунальне підприємство "Житлово-експлуатаційна організація" Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області;
- Комунальне підприємство "Благо" Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області;
- Виконавчий комітет Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області.
За бюджетною програмою «Організація благоустрою населених пунктів» передбачено видатки у загальній сумі – 4 509 244,00 грн., в т. ч.:
- для КП "Благо" на відшкодування послуг із благоустрою – 3 800 000,00 грн.;
- для КП "ЖЕО" на відшкодування послуг із благоустрою – 150 000,00 грн.;
- для Виконавчого комітету на забезпечення роботи мережі вуличного освітлення 559 244,00 грн.
За бюджетною програмою «Відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на теплову енергію, у тому числі її виробництво, транспортування та постачання, комунальні послуги, що затверджувалися або погоджувалися рішенням місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання)» передбачено видатки для КП «ЖЕО» у загальній сумі – 8 553 535,00 грн., в т. ч.:
- на відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на послуги із збирання, вивезення та утилізації твердих побутових відходів та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання) для мешканців Терешківської ТГ – 4 050 270,00 грн.;
- на відшкодування різниці між розміром ціни (тарифу) на послуги по водопостачанню та водовідведенню та розміром економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво (надання) для мешканців Терешківської ТГ – 4 503 265,00 грн.
Економічна діяльність
Видатки сільського бюджету по галузі «Економічна діяльність» на 2025 рік становитимуть – 3 264 800,00 грн., з них вся сума по загальному фонду. Розпорядниками та одержувачами в даній галузі є:
Видатки загального фонду за бюджетною програмою «Утримання та розвиток автомобільних доріг та дорожньої інфраструктури за рахунок коштів місцевого бюджету» на 2025 рік, передбачені у сумі - 3 176 800,00 грн. В межах даної програми планується частково провести ремонт доріг місцевого значення та розчистки снігу.
Видатки загального фонду за бюджетною програмою «Здійснення заходів із землеустрою» планується передбачити в сумі – 44 000,00 грн. В межах даної програми планується провести нормативну грошову оцінку земель та виготовлення технічної документації на комунальні землі.
Видатки загального фонду за бюджетною програмою «Здійснення заходів із землеустрою планується передбачити в сумі – 44 000,00 грн. В межах даної програми планується виготовити детальні плани та топогеодезичну зйомку на земельні ділянки.
Інша діяльність
Видатки загального фонду сільського бюджету на «Забезпечення діяльності місцевої та добровільної пожежної охорони» на 2025 рік визначено в сумі - 400 251,00 грн.
Кошти цієї бюджетної програми будуть спрямовані на забезпечення функціонування Комунальної Організації «Терешківська місцева пожежна охорона».
За бюджетною програмою «Резервний фонд» у сільському бюджеті на 2025 рік передбачені видатки загального фонду у сумі - 200 000,00 грн.
Міжбюджетні трансферти
Видатки місцевого бюджету на передачу міжбюджетних трансфертів заплановані в сумі 749 438,00 грн. на 2025 рік, зокрема:
1) Субвенція з місцевого бюджету на утримання об'єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об'єктів спільного користування передбачена в сумі 691 438,00 грн., в т. ч.:
- бюджету Новоселівської ТГ – 494 080,00 грн. на співфінансування утримання об’єднаної стоматології.
- бюджету Щербанівської ТГ – 197 358,00 грн. на співфінансування архівної установи.
2) Інші субвенції з місцевого бюджету 58 000,00 грн. в т. ч. на:
- бюджету Новосанжарської ТГ – 50 000,00 грн. для Місцевої пожежної охорони;
- бюджету Новосанжарської ТГ – 8 000,00 грн. для співфінансування трудового архіву.
Кредитування
У бюджеті Терешківської ТГ передбачено надання та повернення кредитів індивідуальним сільським забудовникам через Обласний фонд підтримки індивідуального житлового будівництва на селі, а саме:
- за бюджетною програмою «Надання довгострокових кредитів індивідуальним забудовникам житла на селі» - 30 000,00 грн.;
- за бюджетною програмою «Повернення довгострокових кредитів, наданих індивідуальним забудовникам житла на селі» - 30 000,00 грн.
Начальник фінансового відділу Сергій НОВІКОВ
ДОДАТКИ: