Терешківська громада

Полтавський район Полтавська область

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту

Дата: 16.01.2024 16:34
Кількість переглядів: 176

 

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проекту

“Детальний план території земельної ділянки, орієнтовною площею 78,0 га,  що розташована за межами населених пунктів на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області зі зміною цільового призначення,  для створення індустріального парку”

 

1) Замовник: виконавчий комітет Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, 38672, Полтавська область, Полтавський район, с.Терешки, вул. Шевченка, 1-А. Код ЄДРПОУ: 42143829. Тел.: +38(066) 960-03-52. E-mail: radatereshki.org@gmаil.comсайт https: //tereshkivska.gromada.org.ua/

 

2) Вид та основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування:

- вид документа державного планування – “Детальний план території земельної ділянки, орієнтовною площею 78,0 га,  що розташована за межами населених пунктів на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області зі зміною цільового призначення, для створення індустріального парку”, розроблений відповідно до Рішення двадцять дев’ятої сесії восьмого скликання Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 17 листопада 2023 року “Про розробку детального плану території земельної ділянки площею 78,0 га, розташованої за межами населених пунктів на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області”. Розрахунковий термін реалізації ДПТ – короткостроковий період.

- цілі документа:

Детальний план розробляється  з метою:

  • визначення планувальної структури і функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації території за межами населеного пункту;
  • формування принципів планувальної організації забудови;
  • виявлення територіальних ресурсів для всіх видів функціонального використання території;
  • визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами;
  • формування земельної ділянки комунальної власності;
  • визначення містобудівних умов та обмежень у разі відсутності плану зонування;
  • забезпечення комплексності забудови території;
  • визначення доцільності, обсягів, послідовності забудови;
  • визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо: попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території; створення транспортної інфраструктури; організації транспортного і пішохідного руху, розміщення місць паркування транспортних засобів;
  • охорони та поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки;
  • комплексного благоустрою та озеленення.

Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень Схеми планування Полтавської області, визначення планувальних обмежень використання території, згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно з ДБН Б.1.1-14:2021 “Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні”; визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.

Територія площею 78,0 га, на яку розробляється детальний план, розташована в адміністративних межах Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області, за межами населених пунктів, відстані до найближчих сіл – с. Бузова Пасківка – 1,45 км, с. Курилехівка – 1,6 км, Кашубівка - 1.7 км, Минівка – 1 км. Із півдня знаходяться об’єкти транспортних комунікацій – залізничні колії національного швидкісного транспортного коридору Київ-Гребінка-Полтава-Красноград-Лозона-Донецьк та автомобільна дорога місцевого значення Т1712.

Проектом передбачається формування земельної ділянки комунальної власності площею 78,0 га для розміщення індустріального парку.

Обґрунтування місця розташування вищезазначеного об’єкту.

Відповідно ЗУ «Про індустріальні парки», ст.1, індустріальний парк  - визначена ініціатором створення індустріального парку відповідно до містобудівної документації облаштована відповідною інфраструктурою територія, у межах якої учасники індустріального парку можуть здійснювати господарську діяльність у сфері переробної промисловості, переробки промислових та/або побутових відходів (крім захоронення відходів), альтернативної енергетики, зберігання енергії, а також науково-технічну діяльність, діяльність у сфері інформації і електронних комунікацій. На території індустріальних парків не може здійснюватися діяльність з виробництва підакцизних товарів (за виключенням виробництва біологічних видів палива (біопалива), виробництва біокомпонентів, вироблення енергії з альтернативних джерел енергії, виробництва автомобілів легкових, кузовів до них, причепів та напівпричепів, мотоциклів, транспортних засобів, призначених для перевезення 10 осіб і більше, транспортних засобів для перевезення вантажів) та господарська діяльність, що підпадає під ліцензування.

Детальним планом передбачається розміщення таких основних функціональних зон:

  • адміністративна;
  • виробнича;
  • інженерного забезпечення;
  • транспортної інфраструктури;
  • електрогенеруючих об’єктів;
  • зелені насадження.

У виробничій зоні передбачається розміщення підприємств:

-  будівельної промисловості ІІ, ІІІ, ІV та V класу санітарної класифікації, у т.ч. виробництво скла (ІV клас санітарної класифікації);

- машинобудівні, металообробні підприємства та виробництва ІІІ, ІV та V класу санітарної класифікації;

- підприємства по переробці та зберіганню сільгосппродукції, по виробничо-технічному обслуговуванню сільськогосподарських підприємств,  санітарно-захисна зона (СЗЗ) яких складає  – від 200м до 50 м;

- науково-дослідне виробництво;

- об’єкти логістики, сервісне обслуговування та інше.

Параметри кожного проектного об’єкту у випадку його відхилення від рішення детального плану території (допускається уточнення контуру забудови, благоустрою) визначається на наступних стадіях проектування з відповідною ув’язкою з рішенням ДПТ. У випадку необхідності, у затверджений ДПТ можуть бути внесені зміни у встановленому чинним законодавством порядку.

Обсяг СЕО визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території розміщення індустріального парку

Цілі охорони довкілля

  • При визначені сфер охоплення СЕО, основних екологічних проблем, цілей охорони довкілля, у тому числі здоров'я населення, що мають відношення до проекту Детальний план території, були розглянуті стратегічні цілі та завдання щодо виявлених проблем в інших актах законодавства, а саме:
  • Екологічний паспорт Полтавської області (2021 рік);
  • Програма економічного та соціального розвитку Полтавської області 2023 рік, затверджена рішенням 20 позачергової сесії обласної ради VІІІ скликання;
  • Регіональна програми охорони довкілля на 2022-2027 роки (Довкілля -2027), затверджена Рішенням пленарного засідання чотирнадцятої позачергової сесії обласної ради восьмого скликання від 26.07.2022 № 412;
  • Комплексна програма поводження з твердими побутовими відходами у Полтавській області на 2017-2021 роки;

 

Цілі ДДП щодо охорони довкілля:

 

Цілі

Засіб

Результат

Примітка

Провести аналіз існуючих та проектованих джерел шкідливого впливу (визначити нормативні санітарно-захисні зони)

 

 

Просторово-планувальним методом (аналіз розміщення джерел на території проєктування на основі топогеодезичних знімань);

Аналітичним – визначення СЗЗ за ДСП №173 від 19.06.96

Не допустити погіршення якості життя в зонах шкідливого впливу існуючих та проектованих

об’єктів

 

Основними джерелами забруднення є:

Підприємства проектованого індустріального парку (будівельної промисловості ІІІ, ІV та V класу санітарної класифікації, у т.ч. виробництво скла (ІV клас санітарної класифікації)

 (СЗЗ 500-50м);

Машинобудівні, металообробні підприємства та виробництва ІІ, ІІІ, ІV та V класу санітарної класифікації (СЗЗ 500-50м);

підприємства по переробці та зберіганню сільгосппродукції, по виробничо-технічному обслуговуванню сільськогосподарських підприємств (СЗЗ 200-50м);

Підприємство з виробництва мінераловатного утеплювача (Виробництво скляної вати та шлакової шерсті) (СЗЗ 300м).

Підприємства   по   обслуговуванню  автомобілів  (вантажні
автомобілі, спецтранспорт) (СЗЗ 100м);

Також запроектовані свердловина технічного водопостачання та локальні очисні споруди; очисні споруди поверхневих стічних вод.

 

Проаналізувати стан довкілля, умови життєдіяльності населення та стан його здоров’я на територіях, які ймовірно зазнають впливу

За адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень

Не допустити погіршення якості життя в зонах шкідливого впливу проектованих

об’єктів

 

Встановлення нормативних СЗЗ від підприємств та об’єктів, запроектованих на території проектування. В межах встановлених СЗЗ немає територій житлової та громадської забудови.

Виявити основні екологічні проблеми, у тому числі ризики впливу на здоров’я населення, які стосуються документа державного планування, зокрема щодо територій з природоохоронним статусом

Просторово-планувальним методом; за адміністративними даними, статистичною інформацією та результатами досліджень.

Аналітичним – визначення СЗЗ за додатком 4 ДСП N 173 від 19.06.96

Запропонувати спосіб вирішення/ заходи щодо запобігання негативного впливу виявлених екологічних проблем

Основні екологічні проблеми:

-відсутність даних досліджень щодо стану атмосферного повітря, грунту, підгрунтових вод;

- щкідливий вплив на довкілля проектованих підприємств.

 

Визначити зобов’язання у сфері охорони довкілля, у тому числі пов’язані із запобіганням негативному впливу на здоров’я населення, встановлені на міжнародному, державному та інших рівнях, що стосуються ДДП

Аналітичним методом

Визначити шляхи врахування таких зобов’язань під час підготовки документа державного планування

Основні документи щодо міжнародних зобов’язань у сфері охорони довкілля України:

- Рамкова конвенція ООН про зміну клімату (ратифікована Україною 29 жовтня 1996 року) – планується опрацювати кліматичні питання – передбачити використання технологій, що мінімізують негативний вплив на клімат;

- Рекомендації Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 03.03.2020 року №26/1.4-11.3-5650 щодо включення кліматичних питань до документів державного планування; Концепція реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року;

- Монреальський протокол про речовини, що руйнують озоновий шар - планується опрацювати кліматичні питання;

-Закон України “Про управління відходами”;

- Національна стратегія управління відходами в Україні до 2030 року, схвалена Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.11.2017року №820-р.;

-Національний план управління відходами до 2030 року від 20 лютого 2019 року №117-р (впровадження та застосування найкращих доступних технологій для утворювачів промислових відходів та об’єктів оброблення промислових відходів);

-Директива Європейського Парламенту та Ради 2008/98/ЄС від 19.11.2008р. - рекомендовано шляхи екологічно безпечного поводження з твердими побутовими відходами та шляхи поводження зі шкідливими відходами

Описати наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, у тому числі вторинні, кумулятивні, синергічні, коротко-, се- редньо- та довгострокові

аналітичним методом

Визначити шляхи врахування таких наслідків під час реалізації документа державного планування.

Визначити заходи, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Звітом про СЕО визначаються шляхи врахування наслідків для довкілля під час реалізації документа державного планування.

 

Описати альтернативи, що розглядалися

аналітичним методом

Обґрунтування вибору виправданих альтернатив, що розглядалися

Розглянути альтернативи подальшого використання території планування

Визначити заходи, для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

аналітичним методом

здійснення моніторингу наслідків ви- конання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

У Звіті будуть визначені заходи для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Визначити ймовірність транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

аналітичним методом

Визначення ймовірності транскордон

них наслідків для довкілля

Транскордонних наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення не передбачається

Визначити якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля

Описати місцезнаходження, розміри, потужності або розміщення об’єктів

Визначення ймовірного впливу зазначених об’єктів на довкілля

Види діяльності, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля:

Облаштування ндустріальних парків;

Cвердловини водопостачання;

Можуть бути розміщені:

 хімічне виробництво, в тому числі виробництво… полімерних і полімервмісних матеріалів;

вітрові парки, вітрові електростанції, що мають дві і більше турбіни або висота яких становить 50 метрів і більше;

переробку мінеральної сировини: виробництво скла, у тому числі виготовлення скляного волокна, в обсязі, що перевищує 20 тонн на добу;

виплавка мінеральних речовин, у тому числі виробництво мінеральних волокон;

будівництво залізничних вокзалів, залізничних колій і споруд;

будівництво повітряних ліній електропередачі напругою 220 кіловольт і більше та підстанцій напругою 330 кіловольт і більше;

виробництво та обробку металу;

харчова промисловість: виробництво продуктів харчування шляхом обробки та переробки: сировини тваринного походження (крім молока) продуктивністю виходу готової продукції понад 75 тонн на добу; сировини рослинного походження продуктивністю виходу готової продукції понад 300 тонн на добу (середній показник за квартал); молока, якщо обсяг одержаного молока перевищує 200 тонн на добу (на основі середньорічного показника); пакування та консервування тваринних і рослинних продуктів у обсязі понад 50 тонн на добу

 

 

Визначити наявність територій ПЗФ

Просторово-планувальним методом (визначення озеленених територій на основі даних топогеодезичних знімань).

Забезпечення охорони ПЗФ. Забезпечення нормативного рівня озеленення населеного пункту

На території планування немає об’єктів ПЗФ, об’єктів Смарагдової мережі. Зон охоронюваного ландшафту немає.

Найближчий об’єкт ПЗФ – урочище “Триби”, на відстані більше 3,0 км.

Провести аналіз розміщення забудови в охоронних зонах інженерних мереж та споруд, надати рекомендації щодо покращення ситуації

 

Просторово-планувальним методом (аналіз розміщення мереж на території проєктування шляхом топогеодезичних знімань);

Аналітичним – визначення охоронних зон за відомчими нормами.

 

Забезпечення безпечної експлуатації інженерних мереж; запобігання негативного впливу на довкілля від виходу з ладу мереж

Встановлення режимів використання територій, що перебувають в межах охоронних зонах інженерних мереж, споруд

Проаналізувати та розробити заходи із поводження з відходами

Аналітичним методом, за даними райдержадміністрації. Формування ефективної системи управління відходами

 

Дотримання норм поводження з відходами

Проєктом надано рекомендації щодо встановлення майданчиків для сміттєвих баків для роздільної системи збору ТПВ з подальшим вивезенням спеціалізованою організацією до місця складування чи переробки; вивезення спецавтомобілями.

Для поводження зі шкідливих відходів необхідно укласти договори зі спеціалізованими організаціями.

 

зв’язок з іншими документами державного планування:

При розробленні детального плану території враховується діюча законодавча та нормативна база.

Екологічна безпека територій передбачає дотримання встановлених природоохоронним законодавством вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, збереження та раціонального використання природних ресурсів, санітарно-гігієнічних вимог щодо охорони здоров'я людини, здійснення заходів для нейтралізації, утилізації, знищення або переробки всіх шкідливих речовин і відходів.

Передбачені заходи зі стримування процесу зростання середньої глобальної температури атмосфери Землі Рамковою конвенцією ООН про зміну клімату, Кіотським протоколом до неї, Паризькою кліматичною угодою, а на національному рівні - Концепцією реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 № 932-р. – опрацювати кліматичні питання; технології виробничого процесу, що планується використовувати на проєктованих підприємствах, повинні бути обрані з урахуванням мінімізації впливу до довкілля.

В процесі стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації необхідно розглянути та проаналізовати документи, що містять екологічні цілі, а також заходи і завдання у сфері охорони здоров'я Закон України “Про основні засади (стратегію) державної екологічної політики України на період до 2030 року”.

Стратегічні документи на міжнародному та державному рівні, які враховані під час підготовки документа державного планування, що розглядається, наступні:

  1. Зміна клімату та озоновий шар:

- Рамкова конвенція ООН про зміну клімату (ратифікована Україною 29 жовтня 1996 року);

- Концепція реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року, затверджена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 07.12.2016 №932-р.у.;

- План заходів щодо виконання Концепції;

- Рекомендації Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 03.03.2020року №26/1.4-11.3-5650 щодо включення кліматичних питань до документів державного планування; Концепція реалізації державної політики у сфері зміни клімату на період до 2030 року – опрацювати кліматичні питання.

  1. Поводження з відходами:

- Національна стратегія управління відходами в Україні до 2030 року, схвалена Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 08.11.2017року №820-р.;

- Національний план управління відходами до 2030 року від 20 лютого 2019 року №117-р (впровадження та застосування найкращих доступних технологій для утворювачів промислових відходів та об’єктів оброблення промислових відходів);

- Директива Європейського Парламенту та Ради 2008/98/ЄС від 19.11.2008р.

 Промислові відходи будуть вивозитись власним спецтранспортом підприємств згідно укладених договорів.

Побутові відходи вивозяться до місця видалення твердих побутових відходів.

3. Містобудівна документація.

Згідно “Схеми планування території Полтавської області, що виконана Українським державним науково-дослідним інститутом проєктування міст Діпромісто (2012 р.) територія проєктування розташована в зоні зв’язів між перспективними полюсами розвитку та існуючими елементами господарського комплексу; поряд з ділянкою газових та газоконденсатних родовищ та площ.

 

Таблиця 1. відповідності завдань ДДП цілям екологічної політики на національному і регіональному рівнях

 

Цілі, викладені в національних документах стратегічного планування (Кіотський протокол до Рамкової конвенції ООН про зміну клімату 1992 року; Рамська Конвенція ООН про зміну клімату; Паризька хартія; Національна доповідь про стан навколишнього природного середовища в Україні у 2021 році) (Національний план управління відходами до 2030 року)

Цілі програм в сфері охорони довкілля та економічно-соціального розвитку на регіональному рівні (Регіональної програми охорони довкілля, раціонального використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки з урахуванням регіональних пріоритетів Полтавської області на 2017-2021 роки)

 

Завдання, викладені в проєкті

містобудівної документації

1

2

3

Атмосферне повітря

Стаття 2 “Кіотського протоколу”

     1. Кожна зі Сторін,  зазначених у Додатку I,  при виконанні
своїх визначених зобов'язань щодо кількісних обмежень і  скорочень викидів відповідно до статті 3, з метою сприяння сталому розвитку:

     a) здійснює та/або продовжує розробляти відповідно до своїх національних умов такі політику та заходи, як:
-підвищення   ефективності використання енергії    у відповідних секторах національної економіки;

-заохочення форм сталого  та  раціонального ведення
сільського  господарства у контексті урахування особливостей зміни
клімату

 

Згідно регіональної програми охорони довкілля, раціонального використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки з урахуванням регіональних пріоритетів Полтавської області на 2017-2021 роки («Довкілля-2021»)

сприяння суб’єктом господарювання у виконанні вимог природоохоронного законодавства, реалізації діяльності щодо навантаження на довкілля, а також виконанні контролюючих функцій.

зменшення викидів забруднюючих речовин та покращення стану атмосферного повітря

Встановлення нормативних СЗЗ від проектованих підприємства, розміщених згідно екологічних та санітарних норм.

Використання сучасних технологій у виробничому процесі, в системах опалення; використання альтернативних джерел енергії,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Проєктом містобудівної документації передбачено

ділянки для розміщення об’єктів альтернативної енергетики.

 

 

 

Проєктом містобудівної документації передбачено ділянки для розташування с/г підприємств і переробки с/г продукції.

Водні ресурси

Запобігання забрудненню водних ресурсів

Охорона та раціональне використання водних ресурсів.

Побутові стічні води скидаються в очисні споруди каналізації. Виробничі стоки відводяться на окремі очисні споруди. Поверхневі стічні води сплановано територією, відводяться до лінійних дощоприймачів, очищаються на очисних спорудах поверхневої  дощової каналізації. 

Встановлено 1-го поясу санітарної охорони свердловин водопостачання.

 

1.Охорона земель і грунтів.

2.Вміст ЗР у грунті.

Контроль за вмістом ЗР у грунті

Контроль за будівництвом проектованих підприємств, у т.ч. щодо якості улаштування водонероникного корпусу, улаштування підлог, улаштування інженерних мереж.

Благоустрій та озеленення територій. 

Улаштування твердого покриття всіх запроєктованих доріг та проїздів.

Організація відведення поверхневих стічних вод.

Відходи

1.Управління відходами та ресурсами, повернення у господарський обіг ресурсоцінних матеріалів.

2.Частка відходів, що захоронюються, до 2030р. зменшити до 35 % (базовий рік- 2015)

Раціональне використання та зберігання відходів виробництва та побутових відходів;

вдосконалення системи санітарної очистки території шляхом налагодження своєчасного збору та знешкодження ТВП;  удосконалення системи роздільного збирання, сортування та утилізації сміття

Передбачається розміщення майданчиків для сміттєвих баків; рекомендується розробка системи санітарної очистки території шляхом налагодження своєчасного збору та знешкодження ТПВ;  впровадження системи роздільного збирання, сортування та утилізації сміття.

Заключення договорів на поводження зі шкідливими відходами для проєктованих об’єктів.

Здоров’я населення

Дотримання норм щодо умов санітарії населених місць

Дотримання норм щодо утримання населених пунктів згідно санітарних норм

Дотримання нормативних СЗЗ та охоронних зон.

Забезпечення системи раціонального водовідведення та очистки поверхневого стоку з території планування (з урахуванням інженерно-геологічних факторів тощо).

Будівництво очисних споруд каналізації.

Будівництво мереж централізованого водопостачання.

Забезпечення нормальних умов праці

Кліматичні питання

Сприяння  і співпраця  у  розробці, застосуванні   і розповсюдженні, включаючи передачу технологій, методів і процесів, які дають можливість обмежити, знизити або припинити антропогенні викиди парникових газів, що не регулюються Монреальським протоколом, в усіх відповідних секторах, включаючи енергетику, транспорт, промисловість, сільське господарство, лісове господарство і вилучення відходів (згідно Кіотського протоколу)

Зменшити негативний вплив від автотранспорту на атмосферне повітря населених пунктів, перехід на більш екологічно чисті види транспорту - електромобілі.

Мінімізувати вплив на клімат

 

Отже, вищезазначені завдання відповідають екологічним цілям, встановленим на національному та peгioнальному рівнях. ДДП враховує їх i пропонує комплекс заходів, спрямованих на їх виконання.

Природно-заповідного фонду немає.

Зон поширення зсувів, селей, карсту, лавин немає, зон підтоплення немає, підгрунтові води залягають на глибині більше 3м. Небезпечні геологічні процеси відсутні. Особливо-цінних земель немає.

СЗЗ проєктованих об’єктів сформовані згідно місць розташування джерел шкідливого впливу.  В межах СЗЗ проєктованих об’єктів відсутня житлова та громадська забудова.

 

3) Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів):

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Враховуючи п. 10 ч. 3 ст. 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», в якому йдеться про інфраструктурні проекти, а саме: облаштування індустріальних парків, то дана планована діяльність відноситься до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля.

На території індустріального парку розміщуються виробничі підприємства різних напрямків діяльності, що будуть уточнені на подальших стадіях проектування. До видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля належить: хімічне виробництво, в тому числі виробництво основних хімічних речовин, хімічно-біологічне, біотехнічне, фармацевтичне виробництво з використанням хімічних або біологічних процесів, виробництво засобів захисту рослин, регуляторів росту рослин, мінеральних добрив, полімерних і полімервмісних матеріалів, лаків, фарб, еластомерів, пероксидів та інших хімічних речовин; вітрові парки, вітрові електростанції, що мають дві і більше турбіни або висота яких становить 50 метрів і більше; переробка мінеральної сировини: виробництво скла, у тому числі виготовлення скляного волокна, в обсязі, що перевищує 20 тон на добу; виплавка мінеральних речовин, у тому числі виробництво мінеральних волокон; будівництво залізничних вокзалів, залізничних колій і споруд; будівництво повітряних ліній електропередачі напругою 220 кіловольт і більше та підстанцій напругою 330 кіловольт і більше; виробництво та обробку металу: установки для обробки чорних металів: ковальські молоти, енергетична потужність яких перевищує 50 кілоджоулів на молот, а потужність теплового споживання перевищує 20 мегават; установки для поверхневої обробки металів у чанах з пластичних матеріалів з використанням електролітичних або хімічних процесів, якщо об’єм переробного технологічного чана перевищує 30 кубічних метрів; установки, в яких хімічні і біологічні процеси використовуються для виробництва білкових кормових добавок, ферментів та інших білкових речовин; зберігання хімічних продуктів (базисні і витратні склади, сховища, бази); переробку мінеральної сировини:виробництво скла, у тому числі виготовлення скляного волокна, в обсязі, що перевищує 20 тонн на добу; хімічна промисловість: установки, в яких хімічні і біологічні процеси використовуються для виробництва білкових кормових добавок, ферментів та інших білкових речовин; зберігання хімічних продуктів (базисні і витратні склади, сховища, бази); харчова промисловість: виробництво продуктів харчування шляхом обробки та переробки: сировини тваринного походження (крім молока) продуктивністю виходу готової продукції понад 75 тонн на добу; сировини рослинного походження продуктивністю виходу готової продукції понад 300 тонн на добу (середній показник за квартал); молока, якщо обсяг одержаного молока перевищує 200 тонн на добу (на основі середньорічного показника); пакування та консервування тваринних і рослинних продуктів у обсязі понад 50 тонн на добу. 

4) Ймовірні наслідки:

Ймовірні наслідки діяльності –  розміщення Індустріального парку на території Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області:

а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Стратегічна екологічна оцінка ДПТ враховуватиме ймовірні наслідки для флори, фауни, біорізноманіття, ґрунтів, клімату, повітря, води, ландшафту, природних територій та об’єктів, безпеки життєдіяльності населення та його здоров’я, матеріальних активів, об’єктів культурної спадщини, у тому числі вторинні, кумулятивні, синергічні, коротко-, середньо- та довгострокові, постійні й тимчасові, позитивні та негативні, а також взаємодію цих факторів. Зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: 

-атмосферне повітря; 

-клімат і мікроклімат; 

-відходи;

-водні ресурси; 

-геологічне середовище, ґрунти і земельні ресурси (у тому числі вилучення земельних ділянок);

-біорізноманіття, стан фауни і флори; 

-соціальне та техногенне середовища. 

Атмосферне повітря. Викиди в атмосферне повітря (в основному, твердих частинок і газів) очікуються на етапі будівництва інфраструктури. Вплив індустріального парку на якість повітря в населених пунктах, які розташовані поблизу, як правило, обумовлюється типом і масштабом діяльності на об’єкті, а також відстанню до об’єкта джерела забруднення. Загальний вплив проектованого об’єкту на якість повітря є незначним, оскільки територія планування знаходиться на відстані більше 1000м від найближчої житлової забудови.

Клімат та мікроклімат. Негативних впливів не передбачається. Особливості кліматичних умов, які сприяють зростанню інтенсивності впливів діяльності на навколишнє середовище, відсутні.

Відходи. В період будівельних робіт утворюватимуться: будівельне сміття, вийнятий ґрунт, залишки використаних електродів, обрізки використаного кабелю, залишки лакофарбових виробів, використані пакувальні матеріали, тверді побутові відходи. При умові належного тимчасового зберігання відходів у відповідності з санітарними нормами та технікою безпеки, їх сортування та передачі спеціалізованим підприємствам, забезпечується безпечний рівень впливу на навколишнє середовище.

Водне середовище. До впливів планованої діяльності на водне середовище відноситься споживання води та утворення господарсько-побутових стічних вод від сантехнічних приборів, утворення поверхнево-зливових стічних вод. Планується влаштування двох окремих систем водопостачання на господарсько-питні та протипожежні потреби території проектного об’єкту, від свердловини, яка передбачається в межах ділянки проектування. Об’єкт будуватиметься поза межами прибережних захисних смуг водних об'єктів. Скидання стічних вод у поверхневі водні об’єкти не передбачається, на території планується встановлення локальних очисних споруд.

Геологічне середовище та ґрунти. Негативний вплив відсутній.

Рослинний та тваринний світ, об’єкти природно-заповідного фонду. Ділянка проектованого будівництва передбачається в межах території, на якій відсутні природні комплекси, об’єкти природно-заповідного фонду, ареали проживання рідкісних тварин, місця зростання рідкісних рослин тощо.

Будівництво і експлуатація об'єкту планованої діяльності при дотриманні вимог з охорони довкілля матиме мінімальний шкідливий вплив на рослинний та тваринний світ та їх біорізноманіття.

Соціальне та техногенне середовища. Експлуатація та будівництво об’єкту не буде спричиняти негативного впливу на стан здоров’я населення на прилеглій території. Умови життєдіяльності та стан здоров’я місцевого населення в період будівництва та експлуатації проектного об’єкту не погіршаться. Статистика захворюваності місцевого населення не зміниться.

Взаємодія із місцевим населенням матиме позитивний характер, так як будуть створені додаткові робочі місця. Крім того, населені пункти отримають додаткове фінансування для вирішення проблем та реалізації важливих для громад проектів.

В період будівельно-монтажних робіт джерелами шуму будуть будівельна техніка та автотранспорт, задіяні при будівництві. Під час експлуатації об’єкту планованої діяльності шумове навантаження на прилеглі до об’єкту території допустиме.

б) для територій з природоохоронним статусом. Під час здійснення СЕО, варто оцінити ймовірні наслідки від об’єктів інфраструктури, що пропонується відповідно до детального плану території, на території з природоохоронним статусом. Територій, які мають статус природно-заповідних об’єктів, безпосередньо на ділянці та поряд з нею, немає. Смарагдова мережа на ділянці та поряд з нею відсутня.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. Транскордонні наслідки відсутні.

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Необхідності у розгляданні альтернатив планованої діяльності (у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено) немає.

Альтернативи іншого характеру відсутні з огляду на необхідність провадження даної планованої діяльності.

 

6.  Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки;

Розроблення СЕО проводиться одночасно з процесом розроблення ДПТ і є складовою що повністю інтегрована в процес розроблення ДПТ.

СЕО складається з опису наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, а також вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків та заходів, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування. Одночасно СЕО передбачає заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єкту, які можуть мати значний вплив на довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території. Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.

Всі методи прогнозування об’єднуються у дві групи: логічні і формалізовані. До логічних методів відносять методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогій. Формалізовані методи поділяють на статистичний, екстраполяції і моделювання.

Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування.

Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

- доповіді про стан довкілля;

- статистичну інформацію;

- інформацію, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту детального плану;

- дані моніторингу стану довкілля;

- інша доступна інформація.

Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобіганням негативному впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках:

- щодо охорони атмосферного повітря;

- охорона поверхневих та підземних вод, ґрунтів;

- заходи щодо пожежної  безпеки;

- відновлюванні та охоронні заходи.

Проведення спеціальних досліджень для стратегічної екологічної оцінки не передбачається.

 

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення ймовірних негативних наслідків реалізації проектних рішень документу державного планування

Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.

Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації будівель, споруд та інших об’єктів.

Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:

а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;

б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;

в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;

г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;

д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;

е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;

є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час здійснення планової діяльності.

Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення. При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог ст.24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися:

- відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;

- заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки та інші.

8) Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку: звіт про стратегічну екологічну оцінку має відповідати вимогам ч. 2 ст. 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

9) Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання:

Пропозиції подавати особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім’я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб – із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису керівника до Терешківської сільської ради Полтавського району Полтавської області за адресою: 38762, Полтавська область, Полтавський район, с.Терешки, вул.Шевченка, 1-А. Код ЄДРПОУ: 42143829. Тел.: +38(066) 960-03-52. E-mail: radatereshki.org@gmаil.com, протягом 15 днів з дня оприлюднення заяви на офіційному сайті https: //tereshkivska.gromada.org.ua/.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Результати опитування

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь